تعمیر فسفرپلیت اپکسیا Apixia

تعمیر فسفرپلیت اپکسیا Apixia

تعمیر فسفرپلیت اپکسیا Apixia – تعمیر انواع دستگاه های فسفر پلیت رادیولوژی و تجهیزات پزشکی زیر نظر کارشناسان مجرب دیجی برد صورت می گیرد.

شرح اجمالی دستگاه های رادیوگرافی مبتنی بر صفحات فسفرپلیت

دستگاه های رادیوگرافی مبتنی بر صفحات فسفرپلیت PSP به رادیوگرافی کامپیوتری CR یا دیجیتالی digital radiography شناخته می شوند که از صفحات فسفرپلیت به عنوان گیرنده استفاده می شود.دستگاه های رادیوگرافی CR قابلیت هایی نظیر :  صفحات شارژی و انعطاف پذیر، داشتن ویژگی های ساختاری مشابه با فیلم های معمولی معروف،  امکان تغییر تنظیمات تصویر از طریق نرم افزار، حذف فرآیندهای شیمیایی، سهولت ذخیره سازی، اشتراک گذاری و … را دارند.

 سیستم های دیجیتال مواد مصرفی مانند فیلم یا مواد شیمیایی وجود ندارد. صفحات استفاده شده در دستگاه رادیوگرافی فسفرپلیت بسیار نازک ، ارگونومیک و به راحتی قابل تعویض هستند، در حالی که یک سنسور اشعه ایکس اندازه ثابتی دارد و ضخیم تر است.

بررسی صفحات فسفرپلیت

صفحات فسفر پلیت ، از یک ماده پلاستیکی بادوام و سبک تشکیل شده است که به منظور تصویربرداری در صنعت دندانپزشکی به کار می رود . صفحات PSP در واقع  یک محفظه ضد نور است که از صفحه تصویربرداری در برابر نور و جابجایی محافظت می‌ کند.

این صفحات می تواند تصویری را که از تحریک فوتون اشعه ایکس فرودی فسفر تشکیل شده است را ذخیره کند. سیستم‌ های بدون کاست که از فناوری PSP استفاده می‌ کنند به روشی مشابه اما بدون نیاز به کاست عمل می‌ کنند. در طی فرآیند خواندن، فسفر نور ذخیره شده را آزاد می کند و آن را به سیگنال الکتریکی تبدیل می کند که سپس دیجیتالی می شود.

در سیستم های PSP، تصویر رادیوگرافی روی یک ورقه پلاستیکی نازک به نام صفحه تصویربرداری ثبت می شود. صفحه تصویربرداری از چندین لایه نظیر :  محافظ ، فسفر ، بازتابنده ، رسانا و … تشکیل شده است. لایه محافظ یک پلاستیک بسیار نازک، محکم و شفاف است که از لایه فسفر محافظت می کند. لایه فسفر معمولاً از فسفر های از خانواده باریم فلور و هالید می باشد که در برابر نور بسیار حساس می باشد و در نهایت لایه باز تابنده وقتی در کاست خوان آزاد می شود نور را به سمت جلو می فرستد. این لایه ممکن است سیاه باشد تا انتشار نور محرک و فرار نور ساطع شده را کاهش دهد. برخی از جزئیات در این فرآیند از بین می رود.

 

مشکلات دستگاه های اپکسیا

  • دستگاه روشن نمی شود

  • دستگاه بعد از روشن شدن ارور می دهد

  • دستگاه اسکن نمی کند

  • دستگاه هنگام اسکن ارور می دهد

  • تصویر دستگاه سفید یا سیاه شده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *